Як магазину почати працювати з «Розеткою» і витягти максимум від її маркетплейса (інструкція)
ain.ua, опубліковано 17 серпня 2021 року о 14:50

Редактор AIN.UA підготувала великий детальний гайд про те, як продавати на Розетка: з чого почати, що потрібно знати і як досягти успіху.


«Розетка», крім власних продажів, використовує свій сайт як маркетплейс: виставляти товари можуть і інші продавці. Компанія не розкриває точних цифр, проте за словами представника «Розетки», на сьогодні на маркетплейсе працює кілька тисяч продавців. Сумарна кількість товарів, які вони представляють на «Розетка», обчислюється мільйонами. Найпопулярніші категорії: електроніка, побутова техніка, одяг, дитячі товари, краса і здоров'я, будинок / город.


За даними засновника «Розетки» Владислава Чечоткін, озвученим на IForum-2018, кращі продавці маркетплейса отримують більше 400 замовлень в день. Він також повідомив, що NPS (рівень підтримки споживача) маркетплейса на 3% вище, ніж NPS самої «Розетки».


Навіщо і як продавати на Розетка

У минулому році Чечоткін розповів, що відвідуваність Rozetka становить 12 млн в місяць (актуальніші дані в компанії не надали). Кожен п'ятий українець починає свій інтернет-дослідження перед покупкою саме з «Розетка».


В цьому і полягає основна цінність її маркетплейса для продавців - він може стати трампліном для малого і середнього бізнесу, який до цього не працював в інтернеті, і джерелом додаткових продажів для вже успішно торгують через інтернет магазинів.


«Розетка» - це маркетинговий інструмент і можливість малому і середньому бізнесу отримати швидкий доступ до величезної кількості клієнтів, - В. Чечоткін.


Rozetka - найбільший рекламодавець в уанеті і один з найбільших в Україні в цілому. При цьому значна частина бюджетів на рекламу, за словами Чечоткін, компанія витрачає саме на рекламування товарів партнерів маркетплейса.


«Ми робимо всю рекламу за свій рахунок для кожного товару кожного продавця, і даємо в рази більше продажів, ніж будь-який інший маркетплейс в Україні», - пояснили в «Розетка», посилаючись на дані внутрішнього опитування продавців.


Також на «Розетка» є можливість спілкуватися з клієнтами безпосередньо - відповідати на відгуки про товари. Цією можливістю користуються більше 3000 представників брендів і продавців в Україні. «Якщо ви побачите відповідь на коментар покупця про товар, надісланий компанією Asus - ви можете бути впевнені, що це відповідальний співробітник компанії», - зазначав Чечоткін на iForum-2018.


Як продавати на Розетка

Стати партнером «Розетка» нелегко. Щоб почати торгувати на маркетплейсе, потрібно пройти через тривалий процес заповнення документів та впорядкування контенту. При цьому, менеджери «Розетка» завантажені і довго обробляють заявки. Терміни початку роботи з «Розеткою» від моменту подачі заявки можуть розтягнутися від 3 тижнів до 3 місяців в залежності від рівня підготовленості самого продавця. Не у всіх вистачає терпіння.


При цьому, не кожен продавець може пройти далі подачі заявки і почати продавати на Розетка. Щоб зайти на «Розетка», потрібно її зацікавити. Адміністрація маркетплейса розглядає кандидатів, оцінює потенційний обсяг їх продажів на платформі.


«Мінімального порогу входу немає - ми оцінюємо не тільки по цифрам, але і наскільки для нас цікаві категорія, бренд, цінова політика продавця і т.д.», - пояснив представник «Розетка».


Також у продавців виникають складнощі з виконанням численних вимог маркетплейса, що стосуються того, як продавати на Розетка. Більш докладно про них ми поговоримо нижче. А поки розглянемо основні етапи входу на маркетплейс, які описали для нас фахівці інтеграційної платформи для інтернет-магазинів Хорошоп.


1. Заповнення анкети продавця

Щоб заповнити анкету продавця, потрібно зайти в розділ «Продавати на Розетка» і заповнити заявку для реєстрації продавця.


Як продавати на розетці-3

Форма заявки досить проста, але зверніть увагу на пункт «Інформація про себе та своєї компанії». Тут потрібно описати сильні сторони своєї компанії, які переконають «Розетка» в тому, що з вами вигідно співпрацювати. Такими перевагами можуть бути: власна служба доставки, наявність шоурума, розміщення товарів на складі компанії і т.п.


Як продавати на розетці-2

2. Заповнення документів, які надішле менеджер «Розетки»

Після того, як ви заповнили форму реєстрації, з вами зв'яжеться менеджер, який скине анкету і дані для договору.


Також потрібно буде надати сканкопіі документів. Для різної форми реєстрації - свій перелік:


ФОП:


Свідоцтво про державну реєстрацію або виписка з ЄДРПОУ;

Паспорт (сторінки 1, 2 і сторінка, на якій вказано місце реєстрації);

Довідка про відкриття банківського розрахункового рахунку;

Якщо фізособа є платником ПДВ, свідоцтво платника ПДВ / виписку з реєстру платників ПДВ;

Якщо фізособа є платником податку за спрощеною системою оподаткування, свідоцтво платника єдиного податку.

Юридична особа:

статут;

Довідка про відкриття банківського розрахункового рахунку;

Якщо згідно з статутом; в інших документах визначено обмеження повноважень виконавчого органу, то такі документи повинні бути надані;

Якщо договір підписують не виконавчим органом юрособи, документ, який підтверджує повноваження такої особи на підписання договору. Відповідним чином завірені копії таких документів повинні бути надані в паперовому вигляді разом з підписаним договором;

Якщо Юріца є платником ПДВ, свідоцтво платника ПДВ / виписку з реєстру платників ПДВ;

Якщо юрособа є платником податку за спрощеною системою оподаткування, свідоцтво платника єдиного податку.

Сканкопіі повинні бути не менше 946 * 354 пікселів з дозволом від 300 dpi.


3. Робота над контентом, щоб він відповідав вимогам «Розетки»

Цією найважчий етап на вході. Rozetka висуває численні вимоги до формування прайса з товарами. Його повинен робити програміст, тому що найменша деталь може стати причиною того, що документ повернуть на доопрацювання. Вимогами до вивантаження YML прайс-листа можна подивитися тут. Всі вимоги до контенту можна посмотретьздесь. У «Хорошоп» виділили найважливіші:


Назва картки товару повинно містити назву, бренд і модель товару. Вказуйте номер артикулу не обов'язково, але «Розетка» це рекомендує. Якщо в назві присутні складні символи, начебто лямбда або омеги, їх потрібно замінити аналогом, який є на клавіатурі.

Потрібно підігнати характеристики ваших товарів під характеристики «Розетка». Наприклад, якщо на вашому сайті є характеристика «Оперативна пам'ять», вам потрібно поміняти її на «Об'єм оперативної пам'яті», тому що так прийнято на Rozetka. Якщо цього не зробити, ваш прайс повернуть на доопрацювання.

Якщо в картці товарів є числа з одиницями вимірювання, подбайте про те, щоб вони записувалися за правилами Rozetka. Правильна форма запису: число + пробіл + одиниця виміру (наприклад, 10 кг або 5 см).

В описі розкажіть про особливості товару, основні функції, додаткові елементи комплектації і т.д. Важливо, щоб в тексті не було помилок. Якщо товару не потрібно опис, тому що основні параметри вже вказані в характеристиках, можна обійтися без нього.

У картці товару потрібна хоча б одна фотографія. Мінімальний розмір - 600 * 500 пікселів. Перше фото товару має бути на білому або прозорому фоні, якісне і з гарною передачею кольору. Водяні знаки і логотипи на фото - заборонені. Товар можна показувати з різних ракурсів і з будь-яким наближенням.

Як продавати на розетці-1

Потрібно придумати нову назву для інтернет-магазину і змінити його логотип. «Розетка» не хоче рекламувати ваш бренд, адже ви, по суті, її прямий конкурент.

Крім обов'язкових вимог до контенту є і рекомендовані. Їх теж слід дотримуватися. «Розетка» виставляє численні вимоги не для того, щоб додати вам головного болю. Все це необхідно для розуміння того, як продавати на Розетка більше: якісний контент - хороші продажі.


Скільки коштує присутність на Rozetka

Для успішної роботи на маркетплейсе, за словами представника Rozetka, досить відповісти на два питання: як продавати на Розетка більше і як продавати на Розетка за найнижчою ціною. По суті необхідно додавати більше товарів, працювати над якістю їх опису, якістю обслуговування клієнтів і при цьому продавати за найнижчою ціною, що може бути не так просто для багатьох продавців.


Справа в тому, що «Розетка» бере комісію за кожен проданий товар. Її розмір залежить від категорії. Іноді вона невисока, наприклад, за автошини «Розетка» стягує всього 3%, мотошини, автомобільні диски та мотоцикли - 4%. Але в деяких категоріях комісія може досягати 10-20% з продажу. Наприклад, комісія за годинник, подарунки і товари для свят становить 25%. Маржинальність у деяких магазинів не настільки висока, щоб продажу при таких комісіях були доцільними.


Також є стандартний щомісячний внесок за використання платформи в розмірі 100 грн. В особистому кабінеті потрібно відкрити рахунок, з якого «Розетка» буде відраховувати щомісячний внесок і комісію. На ньому постійно повинні бути гроші: коли продавець отримує замовлення, сервіс автоматично заморожує комісію на рахунку, і якщо там немає достатньої суми, замовлення розглядатись не буде. У випадках, коли покупець вирішить відмовитися від замовлення, комісію повернуть на рахунок в повному обсязі.


За даними «Хорошоп», деякі партнери «Розетки», намагаючись компенсувати комісію, ставлять на маркетплейсе вищі ціни, ніж на власному сайті. У правилах «Розетки» зазначено, що так робити категорично заборонено, адже маркетплейс підтримує репутацію майданчика з демократичними цінами. Крім того, деякі продавці, враховуючи, що «Розетка» повертає комісію за скасовані замовлення, все-таки проводять операцію з клієнтом і залишають комісію собі.

Обдурити «Розетку» не так легко, адже вона періодично продзвонювати всі скасовані замовлення, а також перевіряє ціни на сайтах партнерів. Якщо виявиться обман, маркетплейс може застосувати санкції, аж до внесення інтернет-магазину в чорний список.


Втім, за словами Чечоткін, ці витрати істотно нижче, ніж якби продавці розкручувалися своїми силами. «Розетка» дає можливість продавцям сфокусуватися на забезпеченні ідеального сервісу, а генерацію трафіку і замовлень бере на себе », - зазначалося в його презентації.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux